A természettudományok ôse a varázslás. Az emberek elôször hatni akartak a természet erôire, és csak azután törekedtek arra, hogy megismerjék ôket. Elôbb arra igyekeztek, hogy esôt csináljanak, és csak sokkal késôbb, egy sokkal magasabb mûvelôdési fokon kezdtek el gondolkozni azon, hogy mi is az esô.A természettudomány addig még okkult, vagyis rejtett tudomány volt, mûvelôi gondosan ôrizték tudásukat, és ha közölték is másokkal, titkos társaságokba tömörültek, és a társaság tagjait súlyos és hátborzongató eskükkel kötelezték, hogy nem fogják elárulni azt, amit
A rózsakeresztesekre vonatkozó legrégibb adat két könyv, mely a németországi Casselben jelent meg 1614-ben. Az egyiknek a címe Fama Fraternitatis R. C., vagyis híradás a rózsakeresztes társaságról, mert az R. C. Rosea Cruxot jelent – a másik a Confessio Fraternitatis R. C., vagyis .a rózsakeresztesek vallomása.
Ezeknek a könyveknek az állítása szerint a társaságot Christian Rosencreutz alapította. Rosencreutz 1388-ban született, mondja a könyv. Miután Németországban megtanult mindent, amit megtanulhatott, elindult a Szentföldre. Zarándoklása közben eljutott az arab bölcsek titkos városába, Damcarba,.és itt beavatták a természet titkaiba. Évek múlva Rosencreutz visszatért hazájába, azzal a szándékkal, hogy kora egész tudományosságát megreformálja. Evégbôl hét társat vett maga mellé, és megalapította a Szentlélek Házát. Társai minden titkos tudás birtokában voltak, az övék volt a Bölcsek Köve, mellyel az ásványokat arannyá lehet változtatni, de azért szerényen éltek, és üres óráikban betegeket gyógyítottak ingyen.
Mikor Rosencreutz százhat éves korában meghalt, mondja a legenda, senki sem tudta, hol temették el. De 1614-ben, mikor átalakításokat végeztek a Szentlélek Házában, egy ajtóra bukkantak, melyen ez állt: Százhúsz év múlva megnyílok. Ez éppen százhúsz évvel Rosencreutz halála után történt. Az ajtót kinyitották, és egy nyolcszögletû terembe értek, melyet egy titokzatos örökké-égô lámpa, "egy alvilági nap" világított meg. A terem közepén állt Rosencreutz sírja, a teremben megtalálták a könyveket, melyek a régi rózsakeresztesek legfôbb titkait és törvényeit ôrizték, és a rejtett mûvészetek ûzéséhez szükséges eszközöket. Most, hogy már Rosencreutz sírját megtalálták, mondja a könyv, a társaság élérkezettnék látja az idôt, hogy nagyobb nyilvánosság elé lépjen. Eddig szól a legenda. Az igazság az, hogy Christian Rosencreutz nyilván sohasem élt. A tudósok azt is kimutatták, micsoda más hasonló legendák alapján állította össze a két könyv szerzôje a Rosencreutz-mesét. De nemcsak Rosencreutz nem élt, hanem a társaság sem létezett, melynek híveket gyûjtött áz ismeretlen szerzô. A rózsakeresztesek láthatatlanokká váltak, mielôtt láthatók lettek volna. A szóbeszéd úgy tudta, hogy a rózsakeresztes könyvek szerzôje Johann Valentin Andreae, evangélikus lelkész és misztikus költô. Neki tulajdonították a Christian Rosencreutz kémiai menyegzôje c. könyvet is. Ez egy allegorikus regény, egy vándorról, aki a király és a királyné menyegzôjén vesz részt. A regény fô cselekménye az, hogy egy nyolcemeletes toronyban fel- és lemennek. Ez persze mind csak feltételezés. Élt-e vagy sem, létezetett-e vagy sem, csupán találgatás.
A rózsakeresztesek szervezete ügyesebb és erôsebb volt, mint az összes többi titkos társaságé. Legfontosabbnak a titoktartást tekintették. A rózsakeresztes nem ismerte társait, sokszor még fônökét sem. Ezzel szemben mindent be kellett jelentenie feljebbvalóinak, különösen tudományos eredményeit. Mert hiszen, mondják a törvények, úgy sincs olyan titok sem a természetben, sem a királyi mûvészet, vagyis az aranycsinálás világában, amit a legfelsôbb rózsakeresztes fokozatok viselôi már ne tudnának, sôt a mágus nemcsak a titkot tudja, hanem azt is, hogy az illetô testvér a tito A Rózsakeresztes-rendben 9 fokozatot különböztetnek meg. Az első volt a "juniorok", a második a "teoretikusok", a harmadik a "praktikusok", a negyedik a "filozófusok", az ötödik a "minoresek", a hatodik a "majoresek", a hetedik az "adeptusok", a nyolcadik a "magisterek", a kilencedik a "magusok" fokozata. Mindegyiknek más és más volt a kötelessége és a joga. Egyik fokozatból a másikba bizonyos idő leforgása után lehetett jutni. Kilenc beavatási fokozat érhető el okkult iskolázásuk során beavatási rituálék végrehajtásával. Kifejezetten okkult iskolázást végző tanítószervezet, nem hitre, dogmára, hanem tapasztalatokra építenek, az okkult képességek kifejlesztésére. hét különböző vibrációjú világot különítenek el. Szerintük ezek a világok, - akárcsak a rajtuk élő emberiség, - hét újraszületési perióduson mennek keresztül. Az ember három mennyen át, emelkedve üdvözülhet. Életünk célja, hogy a tér-idő keresztjén bontakozzék ki a mennyei rózsa! Az embert szellemi szenvedése borítja virágzásba. A tanításon át vezető transzfigurációból nem az én-központú személyiség húz hasznot, hanem az emberben szunnyadó és felébreszthető isteni Önvaló, melynek ily módon megadatik, hogy újra feléledjen. Ennek a folyamatnak a misztikus útja a Cigánykártya lapjainak megértésén át vezető beavatás.
A Rózsakereszt négy legjellemzőbb szimbóluma: Rózsa: A hallgatás, a titok, a bölcsesség és a szeretet jelképe. Rózsa és kereszt: A kereszt, egy rózsával a két ág kereszteződési pontjában. Mindkettő arany színben. Kör, háromszög, négyzet Kör, háromszög és négyzet. A kör jelképezi az örökkévalóságot, a végtelenséget, de a mikro-kozmoszt is. A háromszög a Logoszból áradó Atya, Fiú és Szent Szellemnek is nevezett három hatalmas erő jele. Négyzet képezi az új emberi lény felépítésének az alapját. A Pentagram: A pentagram a négységből újjászületett új ember jelképe. Az emberé, aki félúton áll az egy és a tíz között. Feje az égben, karjai és lábai kitárva. Utal még Jézus öt sebére, vagyis arra a szenvedésre, amit a léleknek ki kell állnia a feltámadás, a Mesterré válás előtt. A jelkép a fizikai síkon uralkodni képes ember k birtokában van.
Végül az alábbi megállapodást vázolták fel :
1. Egyikük sem foglalkozhat mással, mint betegek ingyenes gyógyításával . 2. Az utódok ne bizonyos szokást kövessenek, hanem az adott ország hagyományát . 3. Minden évben, C-napon, találkozzanak a Sancti Spiritus házban, vagy írják meg távolmaradásuk okát . 4. Minden testvér keressen arra érdemes személyt, aki halála után majd felváltja . 5. A C.R. név legyen pecsétjük, jelük és jellemük . 6. A szövetség száz évig maradjon titokban .
|